Propozycje zabaw z zestawem Mini Waffle „Matematyka na wesoło”
Propozycje zabaw z zestawem Mini Waffle „Matematyka na wesoło”

Nowy zestaw Mini Wafli został przygotowany z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym. Doskonale sprawdza się w pracy z dużą grupą, jak i podczas zajęć indywidualnych. To pomoc dydaktyczna, która w pełni pozwala łączyć naukę z zabawą. Zestaw składa się z 444 kolorowych klocków, trwałych kart dydaktycznych oraz przewodnika dla nauczyciela, w którym przedstawione zostały propozycje zajęć dydaktycznych. Jednak jego uniwersalny charakter stwarza możliwość realizacji niezliczonych, inspirujących zabaw edukacyjnych. Poniżej prezentujemy kilka z nich:

Raz, dwa, trzy – zbieramy!

Na dywanie rozsypujemy wszystkie klocki Mini Waffle. Dzielimy dzieci na 2 zespoły, którym przypisujemy wybrany kolor – żółty, pomarańczowy, niebieski, zielony, czerwony lub fioletowy. Po obu bokach dywanu kładziemy karty dydaktyczne z kolorem odpowiadającym danej drużynie. Uczestnicy stoją w wyznaczonym miejscu. Na polecenie nauczyciela zaczynają wyszukiwać i zbierać klocki w kolorze, który ma przypisana ich drużyna, następnie układają je na odpowiedniej planszy. Wygrywa ten zespół, który jako pierwszy wyzbiera wszystkie klocki. 

Kto pierwszy?

  • Dzielimy dzieci na cztery zespoły. Każdy z nich układa obrys kwadratu lub prostokąta, wykorzystując wszystkie dostępne klocki w jednym kolorze.
  • Wszystkie dzieci stają na krawędzi dywanu. Nauczyciel podnosi planszę z wybranym kolorem. Zadaniem dzieci jest jak najszybciej wbiec do figury o takiej samej barwie.

Ułóż tak, jak ja.

  • Nauczyciel układa kolorowe plansze. Dzieci odwzorowują ich układ przy pomocy klocków w tych samych barwach. Następnie na zmianę mogą układać i odtwarzać sekwencje w parach.

Posłuchaj i ułóż.

  • Dzieci układają klocki w sekwencje, słuchając słownych instrukcji nauczyciela, który wymienia kolejne kolory.

Kto ma?

  • Rozdajemy dzieciom karty z cyframi. Nauczyciel podnosi jedną z nich i mówi: „Kto ma większą/ mniejszą/ taką samą liczbę?”. Karty podnoszą tylko te dzieci, których liczby spełniają wymieniony warunek.

Kolorowe cyfry.

  • Każde dziecko otrzymuje klocki i planszę z cyfrą, którą ma za zadanie odwzorować. Następnie wszystkie dzieci układają swoje budowle od 0 do 9. W zależności od liczebności grupy, tworzą 1, 2 lub 3 ciągi liczb.

Barwy.

  • Nauczyciel rozkłada trzy plansze: zieloną, fioletową i pomarańczową. Wybrane dzieci układają na nich klocki w barwach podstawowych, które tworzą kolor pochodny danej planszy.

Wielobarwny wąż.

Dzielimy dzieci na trzy drużyny.

  1. Wszystkie grupy otrzymują klocki w wybranym kolorze. Ich zadaniem jest jak najszybciej ułożyć z nich linię „węża”. Wygrywa ta drużyna, która jako pierwsza doprowadzi ją do kolorowej planszy „głowy węża”.
  2. Każda drużyna układa węża naprzemiennie z dwóch kolorów podstawowych. Głowa węża jest w barwie pochodnej, np. ciało: żółty, czerwony, żółty, czerwony itd.; głowa: pomarańczowy.

Barwna liczba.

Wszystkie klocki rozsypujemy na dywanie. Zadaniem dzieci jest jak najszybciej zebrać tyle klocków w danym kolorze, ile wskazuje plansza, którą pokazuje nauczyciel.

W pudełeczku.

Dzieci siedzą w kole, każde z nich otrzymuje klocek w jednym z czterech kolorów. Jeden uczestnik stoi w środku i wywołuje nazwę któregoś koloru. Wszystkie dzieci, które mają taki klocek muszą wstać i zamienić się miejscami. Osoba stojąca w środku próbuje jak najszybciej zająć jedno z nich. Może też użyć sformułowania „Wszystkie kolory do pudełeczka!”, wtedy wszyscy wstają i wymieniają się miejscami. Osoba, której się to nie uda, zostaje w środku i kontynuuje zabawę.    

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium